Powered by Blogger.
 

Tuesday 6 July 2010

Lokasi JOM! 2010: Terokai Pulau Kapas

0 comments

Pulau Kapas merupakan salah sebuah pulau yang terletak di negeri Terengganu. Pulau yang terletak di Marang berdekatan dengan ibu negeri Terengganu, Kuala Terengganu telah menarik ramai pelancong untuk tidak ketinggalan mengunjungi pulau tersebut.



Pelancong-pelancong yang datang dari dalam mahu pun luar negara, sepertinya tidak ingin melepaskan peluang menikmati keindahan flora & fauna yang masih terpelihara. Selain itu, pantai Pulau Kapas yang putih bersih dan amat mengagumkan turut menjadi faktor utama tarikan pelancong ke pulau ini. Bagi para pengunjung, Pulau Kapas merupakan antara tapak menyelam yang terindah di dunia.

Di samping itu juga, pulau yang telah dibangunkan oleh rakyat tempatan ini menyediakan pelbagai kemudahan seperti tempat 'jungle tracking', snorkeling, menyelam dan sukan pantai. Penginapan yang ditawarkan juga sesuai dan selesa untuk didiami dari hostel berpatutan ke chalet mewah. Kemudahan-kemudahan ini sesuai bagi rombongan pelajar untuk menjalankan pelbagai program di samping menghirup udara yang segar untuk merehatkan minda.


JOM kita terokai Pulau Kapas sambil bersantai.

0 comments:

Post a Comment