Powered by Blogger.
 

Tuesday 23 August 2011

JOM! Kasih Ramadhan 2.0 - Islamic Relief, Egypt

0 comments
Mesir mempunyai populasi penduduk seramai 83 juta orang, 44% daripadanya menampung sara hidup dengan kurang dari 2 dolar sehari. Lebih 10 juta orang berjuang mencari makanan pada setiap hari.


Dalam beberapa minggu kebelakangan ini, ramai orang di negara-negara Afrika Utara telah terhimpit dengan masalah kemiskinan berikutan kerana rantaian bekalan makanan terganggu.


Islamic Relief (IR) telah membantu masyarakat di Mesir lebih 10 tahun, menyediakan makanan kepada keluarga-keluarga yang telah dikenal pasti menghadapi masalah ini. Mereka juga telah menjalankan pusat pemulihan kanak-kanak kurang upaya yang tinggal di Helwan berdekatan dengan Kaherah.


Pihak IR mengharapkan bantuan kewangan dari anda semua bagi membantu dan meningkatkan projek-projek pembangunan di Mesir.


Dengan bantuan anda, pihak IR akan menggunakan dana yang diberi untuk menubuhkan sebuah pusat latihan bagi tujuan sokongan dan pendidikan kepada anak-anak Mesir yang kurang upaya. Di harapkan dengan sumbangan ini, kita dapat menangani masalah punca sebenar kemiskinan di negara Mesir dan meraih faedah untuk tahun-tahun yang akan datang.


0 comments:

Post a Comment